יום רביעי, 10 בנובמבר 2021

כיסוי לאייפון 13 פרו מקס למניעת תיקון אייפון 13 פרו מקס

אפל מנפיקה הלם יקר למיליוני משתמשי אייפון' מכירות אייפון 13 מרקיעות שחקים כאשר מיליוני משתמשים ברחבי העולם מתחרים לקנות את הסמארטפונים האחרונים של אפל. אבל לכל הבעלים החדשים האלה צפויה כעת הפתעה לא נעימה. מומלץלרכוש כיסוי לאייפון 13

דוח מאיר עיניים של iFixit מגלה שכל דגם אייפון 13 מכיל "מלכודת חדשה לתיקון מסך [שיכולה לשנות את תעשיית התיקונים לנצח". והמלכודת הזו תעלה לך זמן וכסף.



כשהם מפשיטים את דגמי האייפון 13, מה ש-iFixit גילתה הוא שאפל הוסיפה שבב קטן ("בערך בגודל של טיק-טק") בתחתית 13 המסכים שלהם. השבב הוא מיקרו-בקר שמצמיד כל אייפון 13 לתצוגה שלו. כאשר צג פגום וצריך להחליף אותו, יש לומר למיקרו-בקר לבצע התאמה למסך החדש. לשם כך נדרש 'Apple Services Toolkit 2' (AST2), שירות קנייני יקר הדורש הסכמה ואישור מאפל.


מה יקרה אם לא תצמיד את המסך החדש למיקרו-בקר של אייפון 13? Face ID, צורת האבטחה העיקרית של האייפון, מושבתת והבעלים יקבלו את ההודעה "לא ניתן להפעיל את ה-Face ID ב-iPhone הזה." זה קורה גם אם המתקן משתמש בצג מקורי של אפל, וכפי שמציין iFixit, זה מיותר לחלוטין :


עד כמה שהמהנדסים שלנו יכולים לדעת, שמירה על Face ID עובדת על האייפון 13 לאחר החלפת מסך אמורה להיות קלה מאי פעם, מכיוון שהסורק שלו נפרד לחלוטין מהתצוגה."


"חשוב לציין עד כמה זה חסר תקדים לחלוטין", ממשיך האתר. "החלפת מסך היא נפוצה להפליא. עשרות אלפי חנויות תיקונים ברחבי העולם תומכות בקהילות שלהן על ידי החלפת מסכים ללקוחות במחירים תחרותיים. ואפל, במכה אחת, חותכת לכאורה את הענף על הברכיים".


ולבעלי אייפון 13 צריך להיות אכפת מזה, גם אם רק אי פעם תתקן את המכשירים שלך על ידי אפל. ראשית, המהלך מבטל את הבחירה כך שלאלה שאין להם חנות אפל בקרבת מקום יהיו פחות אפשרויות. שנית, ללא תחרות אפל חופשית לקבוע כל מחיר שהיא רוצה. החברה כבר גובה 600 דולר עבור החלפת זכוכית מחוץ למסגרת האחריות באייפון 11 Pro Max, ובעצם מאלץ את בעליה לשלם עבור ביטוח AppleCare+ (200 דולר לחודש).


מעניין שהיינו כאן בעבר. היסטורית, אפל גרמה לבעיות חסימת תיקון של צד שלישי עבור Touch ID, סוללות אייפון ומצלמות. בכל פעם, התגובה הציבורית הייתה עוינת ואפל החזירה את כולם ואמרה שזה באג בכל שלוש ההזדמנויות. עם מספיק סערה ציבורית, ייתכן שאפל תטען את אותה טענה ותתקן אותה. בקיצור: הגיע הזמן לבעלי אייפון 13 לכעוס.


פניתי לאפל ואעדכן את הפוסט הזה כאשר/אם אקבל תשובה. למסקנה מומץ לרכוש כיסוי לאייפון 13 פרו מקס של אוטרבוקס להגנה מיטבית

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה